Whack-a-mole

WHACK-A-MOLE (uaka mou)

Definição em inglês:
Whack-a-mole is a classic arcade game where moles pop out of holes randomly, and the player’s objective is to hit them back down with a mallet. Figuratively, it describes a situation where new problems or challenges keep appearing as soon as one is resolved, leading to a repetitive cycle of tackling issues without a lasting resolution. This image conveys frustration and endless activity, as one constantly addresses emergent tasks or difficulties only for more to arise, much like the arcade gameplay’s fast-paced popping moles.

Aplicação em frases:

  1. Afirmativa: Managing a startup often feels like a game of whack-a-mole.
  2. Negativa: They didn’t consider their day a whack-a-mole scenario because everything went smoothly.
  3. Interrogativa: Are you stuck in a whack-a-mole situation at work right now?
  4. Afirmativa no passado: She described her troubleshooting tasks as whack-a-mole all afternoon.

Sinônimos: perpetual problem-solving, endless popping issues, repeating challenges

Tradução:
Whack-a-mole é um jogo de fliperama clássico em que toupeiras surgem de buracos de forma aleatória, e o objetivo do jogador é acertá-las com um martelo. Figurativamente, descreve uma situação em que novos problemas ou desafios continuam surgindo assim que um é resolvido, levando a um ciclo repetitivo de lidar com questões sem uma solução duradoura. Essa imagem transmite frustração e atividade incessante, pois a pessoa enfrenta tarefas ou dificuldades que aparecem uma atrás da outra, assim como no jogo em que as toupeiras surgem rapidamente.